تویتا کمری دو دیفرانسیل از جمله خودروهایی است که مشتریان خاص خودش را در آینده خواهد داشت.
امروزه عده ی زیادی به دنبال خرید خودروهای شاسیبلند هستند، اما شرکت تویتا به خوبی می داند که هنوز خودروهای سنتی مشتریان پر و پاقرص خود را دارد.
تویتا کمری دو دیفرانسیل از جمله خودروهایی هست که طرفداران خاص خودش را از همین حالا دارد.
تویوتا کمری دو دیفرانسیل
سیستم تمام چرخ محرک با کنترل گشتاور دینامیک از جمله ویژگی های کمری ۲۰۲۰ است.
این ویژگی مشابه همان سیستمی است که در راو۴ به کار گرفته شده بود.
از جمله از ویژگی های این سیستم میتوان به این موضوع اشاره کرد که ۵۰٪ گشتاور موتور را به محور عقب منتقل کند.
وقتی نیازی به رانندگی تمام چرخ نباشد اتصال کنترل شده با الکترومغناطیس ارتباط میل کاردان با دیفرانسیل را قطع میکند تا مصرف سوخت کاهش یابد.
سیستم رانندگی تمام چرخ محرک فقط با موتور گازوئیلی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته در دسترس است.
این موتور در تویوتا کمری LE، XLE و SE توان ۲۰۲ اسب بخار و در کمری XSE و آوالون XLE توان ۲۰۵ اسب بخار تولید میکند.
تویوتا گفته سیستم رانندگی تمام چرخ محرک طراحی مجدد شده تا هر وقت به آن نیاز است خودش وارد عمل شود.
همچنین این طراحی جدید باعث شده فضای بار و سرنشین این سدانها کمتر از همتایان دیفرانسیل جلوی خودشان نباشد.
البته این سیستم جدید روی وزن کمری تاثیر داشته و باعث شده این مدل ۷۵ کیلوگرم سنگینتر از همتای دیفرانسیل جلوی خودش باشد.
البته وزن آوالون جدید دقیقا برابر با مدل قبلی خودش است.
عرضه کمری جدید از بهار ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.